4.7.08

Love Me ~ By Collin Raye





I read a note my Grandma wrote back in 1923

Grandpa kept it in his coat, and he showed it once to me

He said,

"Boy, you might not understand, but a long, long time ago,

Grandma's daddy didn't like me none, but I love your Grandma so.

We had this crazy plan to meet and run away together

Get married in the first town we came to and live forever

But nailed to the tree where we were supposed to meet instead

I found this letter,

and this is what it said :

"If you get there before I do
Don't give up on me

I'll meet you when my chores are through

I don't know how long I'll be

But I'm not gonna let you down

Darling wait and see And between now and then

Til I see you again I'll be loving you Love, Me."

I read those words just hours before my Grandma passed away

In the doorway of the church

where me and Grandpa stopped to pray

I know I've never seen him cry in all my fifteen years

But as he said these words to her,

his eyes fill up with tears

"If you get there before I do
Don't give up on me

I'll meet you when my chores are through

I don't know how long I'll be

But I'm not gonna let you down

Darling wait and see And between now and then

Til I see you again I'll be loving you Love, Me."


22 寸高的凳子上:

Anonymous 楼 ● said...

“红毛”篇,是不是叫儿子来回应啊!

楼 ● 阿乐 said...

蝌蚪,漂亮!几天不见,你把整个Blog拿去镀金是吗?

楼 ● 笔心 said...

丘妈妈,
谢谢来坐坐。
不必回应,
只是一首英文歌而已。

阿乐,
谢谢。
几天不见,穷得很;
在过兄那儿得来的灵感,
穷则变,硬硬也要变成镀金的~ 呵呵~

楼 ● 羽翔妈 said...

我喜欢我喜欢!
许多英文的country song,曲调不用很复杂,就这样轻轻唱出一个动人的故事。
比如:
Jimmy please say you'll wait for me
I'll grow up someday you'll see
saving all my kisses just for you
signed with love forever true.....
熏衣草熏衣草,还不快把吉它拿出来!!!

楼 ● 阿乐 said...

哈哈哈!想起来了,我还很喜欢那首『省油省米』的英文歌。
【省油省米】要用福建话来唸:)

楼 ● 熏衣草 said...

羽翔妈,我带着吉他来了....妳那首Jimmy....是什么歌名?会唱但想不出....

I heard he sang a good song,
I heard he had a style,
and so I came to see him to listen for a while...

please,killing me softly with his song....

楼 ● 笔心 said...

阿乐,

省油省米。。。
说你说我 才对~  (^^)

找到歌词,没有曲。。

朋友,我是“兴兴”“逮到”羽翔妈的歌,
我还没象秋那样“神”。。哈哈,
给我时间。。加上“运气”
就给你送上。。哈~

楼 ● 笔心 said...

忘了告诉阿乐,
这里没有镀金,镀铜就有。。

Happy weekend!

楼 ● 阿乐 said...

哈哈,“金同”也很好,最重要是自己喜欢,你看吴韦才的blog,每篇文章都换一个新的版头,也很新鲜,很美。

楼 ● 羽翔妈 said...

谢谢蝌蚪在网上找到那首歌。一面听歌一面看歌词,感觉不错。

楼 ● 笔心 said...

羽翔妈,
表客气~

阿乐,
去过“吴伟才”好几次了,
每次都有期待中的惊喜。。
那,你去过“吴淡如”的部落格吗?
她也与亦舒有着一个难与抗拒的魅力。。

楼 ● 阿乐 said...

~~她也与亦舒有着一个难与抗拒的魅力。。
让我先准备多几包【定了】哈哈哈!

谢谢介绍,我这就去看看,:)

楼 ● 阿乐 said...

过兄:吴淡如的网址http://blog.sina.com.cn/wudanrublog

楼 ● 阿乐 said...

现在才发现:~~让我先准备多几包【定了】。。。

应该是:让我先准备多几包【定力】。。抱歉,打错了,;)

楼 ● 笔心 said...

现在才发现:~~一个难与抗拒的魅力。。

应该是:"一股难以”抗拒的魅力。。

抱歉,打错了,;)


过兄今天与吴淡如有约咯。。

楼 ● 俳优 said...

谢谢阿乐。

我发现到蝌蚪这个名字很男性化,你说是吗蝌蚪兄。。。哈哈哈

Anonymous 楼 ● said...

...妹妹..蚪.蝌

Anonymous 楼 ● said...

了態失歉抱

楼 ● 笔心 said...

过兄,
你的卜,卦得真灵,
知道我会有雌雄难辩的一天。。。
那份“开张礼物”可能已经销了我不少的困扰。。。
但是。。
以后要送大张一点的..
酱,丹尼尔就不会对我“称兄道弟”了。。
呵呵~

丹尼尔,
谢谢来访。不必拘束。